Customer Co-Creation

Facilitation of joint workshop with customers

Beispiel

Facilitation of joint workshop with customers

Die Herangehensweise von pictomind

Customer co-creation mit folgenden Zielen:

  1. Gesteigerter Verkauf bestehender Produkte; Kunde lernt komplettes Portfolio und dessen Vorteile kennen (pictomind hat hierfür ein spezielles Marktplatzkonzept entwickelt)
  2. Kennenlernen von Ansprechpartnern von angrenzenden Produkten (pictomind bringt die Kunden gezielt mit den Mitarbeitern zusammen)
  3. Intensivierung der Kundenbeziehung (Kunde und Lieferant verbringen intensiv Abend/Tag und den Experten miteinander)
  4. Entwicklung eines tieferen Verständnisses der Kundenbedürfnisse, Markttrends etc. (pictomind hat hier spezielle Formate, um die maximalen Insights zu bekommen)
  5. Gemeinsames Entwickeln neuer Ideen und deren Umsetzung (pictomind hat Formate, die das gezielt ermöglichen, so dass auch ein Follow-up möglich wird)

Customer Co-Creation

Facilitation of joint workshop with customers

Example

Facilitation of joint workshop with customers.

The pictomind approach

Customer co-creation with the following goals:

  1. Increased sales of existing products; customer learns about entire portfolio and its advantages (pictomind has developed a specific market place concept)
  2. Familiarising with colleagues of adjacent products (pictomind catalyses conversations)
  3. Intensifying of the customer relationship (customer and supplier spend an intense day including the experts together)
  4. Developing of deeper insights, market and technology trends (pictomind has specific formats to gain the maximum insights)
  5. Joint development of ideas and their transformation (pictomind has formats allowing for an effective and efficient follow-up)